۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۵۶۵۹۸۲
حجت الاسلام والمسلمین مروی:

ائمه جماعات در مسائل سیاسی حضور پیدا کنند | کار یک روحانی و مبلغ طبابت معنوی است

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری حضور ائمه جماعات در مسائل سیاسی را لازم دانست و گفت: این منطق آل سعود جنایتکار است که می گوید دین نباید نقشی در سیاست داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی در گردهمایی ائمه جماعات استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به این که اگر جامعه در راه خداوند گام بردارد، نصرت الهی شامل اش خواهد شد، گفت: این موضوع در جریان آزادسازی خرمشهر به وضوح دیده شد و یاری خداوند بر هیچکس پوشیده نماند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به این که مسجد مرکز تربیت انسان ها است، اظهار داشت: وجه این که معراج پیامبر اکرم(ص) از مسجد شروع شد این است که ما بدانیم اوج گیری معنوی انسان از مسجد شروع می شود و بهترین محل برای سعادتمند شدن مسجد است.

وی دانش و تقوا را شاه بیت کار روحانیت معرفی کرد و ابراز داشت: یک روحانی باید اهل مطالعه بوده و عالم به زمان باشد تا بتواند در عرصه تبلیغ دین و هدایتگری مردم نقش مؤثری را ایفا کند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی بر ضرورت الگوبرداری ائمه جماعات از رفتار و گفتار رهبر معظم انقلاب تأکید و بیان کرد: یکی از خصوصیات بارز رهبری مطالعه زیاد ایشان است؛ هرکتابی که از سوی ناشران و مؤسسات برای ایشان ارسال می شود را تورق می کنند و تا به حال دیده نشده است که سخن از کتابی پیش آید و ایشان در آن زمینه اطلاعات نداشته باشند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری اساسی ترین کار یک امام جماعت را طبابت معنوی دانست و مطرح کرد: روحانی باید طبیب روح مردم باشد و آن ها را به بهترین شکل هدایت و تربیت کند.

وی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب در زمینه رونق دادن به مساجد خاطرنشان کرد: ائمه جماعت بدانند که علی رغم حضورشان در ابزارهای ارتباط جمعی باید عنایت ویژه ای به تبلیغ چهره به چهره و حضوری داشته باشند، زیرا این موضوع بسیار مهم است و می شود که گفت در زمینه تبلیغ بی بدیل است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان این که مسجد باید پایگاه همه کارهای نیک باشد، عنوان کرد: 98 درصد شهدای دفاع مقدس اهل مسجد بوده اند، بر اساس این مسجد تنها کارکرد نماز ندارد، بلکه باید مرکزی برای خودسازی، انسان سازی، بصیرت افزایی و مواردی از این دست باشد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که اعتیاد و طلاق از آسیب های جدی جامعه امروزی هستند، ادامه داد: ما باید باور کنیم که می توان این گونه آسیب ها را از مساجد مدیریت کرد و آمارشان را کاهش داد؛ باید پایگاه هایی در مساجد تشکیل داده شود و زمینه برای مراجعه مردم شکل گیرد و همچنین مشاورانی نیز حضور داشته باشند که راه درست را به مردم نشان دهد.

وی اضافه کرد: تجربه این را اثبات کرده است که اگر زمینه برای مراجعات مردمی فراهم شود همه آن ها برای حل مشکلات خود مراجعه می کنند و نکته جالب توجه این است که اگر این کار صورت پذیرد آمار آسیب های اجتماعی به شدت کاهش پیدا می کند، بنابراین روحانیت باید همانند پدری دلسوز در پی حل مشکلات جامعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در پایان حضور ائمه جماعات در مسائل سیاسی را لازم دانست و تصریح کرد: این منطق آل سعود جنایتکار است که می گوید دین نباید نقشی در سیاست داشته باشد، اما سیره علمای بزرگ دین به ما می نمایاند که هر کجا زمینه ای برای حضور روحانیت در مسائل سیاسی ایجاد شده است، علما برخاسته اند و در آن عرصه درخشیده اند./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات